Práve teraz ZĽAVA 10% úplne na všetko s kódom JAR10. Platí pre objednávky online - kuriér, Packeta. Neplatí pre osobný odber. 

Radosť z užitočných vecí - teraz aj online | Kinekus

Kinekus správy
Kinekus
0
0

Kinekus ponúka všetko od lyžičky po stavebnú miešačku

A výhodnejšie ako inde. Kinekus sa nesnaží ceny podliezať, ale je slovenskou firmou a dobre pozná kúpy schopnosť slovenských ľudí a tomu prispôsobuje svoje marže.

Predajňa Žilina

Pre mňa ako majiteľa je najväčšou poctou, keď násyhľadá zákazník, ktorý hovorí: „ Pred desiatimi alebo pätnástimi rokmi som si u Vás v Kinekuse kúpil výrobok, ktorý mi doteraz dobre slúžil, ale viete, už by som chcel niečo nové. Poradíte mi?“ Toto je najlepší dôkaz, že svoju prácu robíme dobre.

V čaromarketoch v Žiline, Ružomberku, Trenčíne a Bratislave, vo franchisových predajniach v Prievidzi, Púchove, Martine, Poprade, Košiciach či u tisícky maloobchodných odberateľov nájdu priaznivci Kinekusu všetko pre domácnosť, záhradu, stavbu i dielňu. „Klasické predajne domácich potrieb, na ktoré boli ľudia zvyknutí počas desiatok rokov, začali v 90-tych rokoch hromadne zanikať a hypermarkety prinášali zákazníkom vždy len kúsok nejakej akcie alebo sortimentu. Preto sme si pred dvadsiatimi rokmi povedali, že urobíme obchod, kde nájdu ľudia všetko, čo potrebujú, a bude to obchod zo štyroch svetov, ktorými sú náradie, záhrada, domácnosť a vykurovanie,“ hovorí majiteľ spoločnosti Kinekus Štefan Súkeník.

 

Kinekus si dáva záležať na sortimente, cenách i predavačoch
Široký výber sortimentu ponúka maloobchod i veľkoobchod. V štyroch čaromarketoch a dvoch franchisových predajniach si zákazníci môžu vyberať z vyše tridsaťtisíc druhov tovaru, žilinský veľkoobchod zásobuje malopredajcov desiatimi tisíckami výrobkov. „Prioritou Kinekusu ale je, aby zákazník nie len nakúpil všetko, čo potrebuje, ale aby to nakúpil aj za najlepšie ceny a hlavne, aby dostal všetky informácie, ktoré k výrobku potrebuje, aby ho vedel správne používať. Naše marže sú podstatne nižšie ako obchodné prirážky konkurencie a aj keď konkurencia dokáže niektorý výrobok zlacniť pod nákupné náklady, keď urobíme nákupný kôš z každého sortimentu, zákazník sa môže presvedčiť, že ten náš nákupný kôš je podstatne lacnejší ako inde. Tiež kladieme veľký dôraz na personál a školíme ich nie len v predajných zručnostiach, ale aj v odborných znalostiach, aby vedeli zákazníkovi poradiť a vysvetliť, ako jednotlivé výrobky používať a udržiavať.“

Kinekus počúva zákazníka a ponuku prispôsobuje sezóne
Aktuálna ponuka Kinekusu sa odvíja od ročného obdobia a požiadaviek zákazníkov. Predavači sú dostatočne vzdelaní a motivovaní, aby komunikovali so zákazníkom práve o jeho potrebách. „Naši predavači majú každý povinne slovník, kde si píšu zákaznícke požiadavky. Tie potom odovzdávajú vedúcemu, ktorý na poradách informuje našich nákupcov, čo zákazníci pýtajú.“

Kinekus podporuje slovenskú výrobu, ale musí dovážať aj z Ázie
Z tradičných slovenských výrobkov ponúka Kinekus napríklad šporáky, kachle či stavebné fúriky, z Česka vozí najmä kuchynské potreby. Naopak, lopaty a krompáče, ktoré už na Slovensku nikto nevyrába, musí dovážať z Číny. „Pravdaže snažíme sa uprednostňovať slovenských výrobcov, pokiaľ existujú a sú konkurencie schopní. Sú to často drobní živnostníci, ktorí nemajú kapacity na to, aby zásobovali celú Európu, ale vyrábajú veľakrát výlučne pre nás. Pravdaže dovážame aj z okolitých krajín, či už je to Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko a vzhľadom na globalizáciu sme donútení dovážať niektoré výrobky aj z ázijských krajín, hlavne z Číny, Indie a Malajzie, nakoľko tie vyrábajú pre celý svet. Keby sme tie výrobky my neponúkali, tak by zákazníci hľadali konkurenciu, ktorá ich ponúka. Z Číny sa dá doviesť všetko, ale pravdaže sme radšej, keď máme výrobcov slovenských alebo európskych, aj z hľadiska logistiky. Sú ale sortimenty s tak nízkou cenou, ktorá sa nedá v Európe dosiahnuť, takže tie musíme dovážať z opačnej strany zemegule.“

Kinekus sleduje vývoj trhu a prispôsobuje sa vkusu zákazníka
Kinekus sleduje vývoj obchodu a zákazníckych požiadaviek aj na výstavách na Slovensku, v západnej Európe či Ázii. „A vidíme, že tento trh sa neustále vyvíja. Zákazníci stále očakávajú niečo nové, nejakú pridanú hodnotu, nový materiál , iný tvar, iné farby. Veľmi časté zmeny sú v kuchynskom sortimente, kde neustále nastupujú nové tvary a nové dekory. Každý tovar má svojho zákazníka a prispôsobujeme sa jeho vkusu. Máme trvalky, ktoré predávame dvadsať rokov od tradičných výrobcov, napríklad šporáky a kachle z Fiľakova. No na druhej strane sú aj výrobky, ktoré často neprežijú ani jednu sezónu. Proste je módna vlna, všetci to chcú, ale za pár mesiacov to už nechce nikto, napríklad neónové farby niektorých výrobkov do domácnosti.“

Kinekus podporuje maloobchodných odberateľov vlastnými letákmi
Žilinský veľkoobchod Kinekus zásobuje viac ako tisíc obchodov po celom Slovenku. „Aby mohli konkurovať zahraničným nadnárodným spoločnostiam, podporujeme ich vlastnými letákmi, ktoré pre nich vyrábame. Zabezpečujeme výber sortimentu, grafiku, tlač a distribúciu letákov priamo do schránok a tým ich zviditeľňujeme aj v očiach zákazníka, ktorý mnohokrát ohlúpený reklamou a množstvom letákov iných zahraničných spoločností prestane vnímať, že vo svojej blízkosti má aj vlastného obchodníka s týmto sortimentom a ktorý mu vie poskytnúť lepšie služby ako hypermarket.“ 

Kinekus razí politiku „aj predavač je človek“

Čaromarkety i veľkoobchod Kinekus býva v nedeľu a cez sviatky zatvorený. Aj za cenu straty vyšších predajov, chce takto vychovávať nie len zamestnancov, ale aj zákazníkov. „Celý čas bojujem s požiadavkami zákazníkov, aby sme mali otvorené sedem dní v týždni a pomaly 24 hodín denne, ale som zástanca politiky, že aj predavač je človek a potrebuje mať svoje voľno a stráviť čas spoločne so svojou rodinou. Pracovať na 12 alebo 15-hodinové zmeny sedem dní v týždni človek dlho nevydrží a takisto to potom poznať aj na prístupe k zákazníkovi. Každý z nás sa už presvedčil, že predavača v hypermarkete treba mnohokrát prenasledovať, aby ho človek zastihol a keď mu už položíte konkrétnu otázku o konkrétnom výrobku, tak vám povie, že to má na starosti kolega, ktorý tu buď nie je alebo je na opačnom konci obrovskej predajne. Určite by sme mali vyšší obrat cez nedele a sviatky, ale mojou filozofiou je, že nevychovávame len zamestnancov, ale vychovávame aj zákazníkov. Ja osobne nie som zástancom nedeľných nákupov, kedy rodina namiesto toho, aby išla do prírody načerpať nové sily, trávi nedeľu v hypermarkete alebo v obchodnom centre, kde sa síce možno desať minút deti pohrajú v detskom kútiku, ale ostatný čas sa neuveriteľne nudia a neprináša im to žiadne vnútorné obohatenie,“ dodáva majiteľ spoločnosti Kinekus Štefan Súkeník.

Diskusia
Pridávať príspevky môže len zaregistrovaný zákazník. PRIHLÁSENIE  /  REGISTRÁCIA

V diskusií nie sú žiadne príspevky.
VYBERTE SI TÉMU
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY